WsteczGraNstpny
Menu



Samolot Icon A5



Pierwszym samolotem z jakim mamy kontakt w grze, będzie Hydroplan Icon A5.
Maszyna nowa, która tak naprawdę jeszcze nie jest w użyciu, a dopiero ma wejść do produkcji. My możemy nią polatać już dziś, bez licencji pilota
i 140 tysięcy dolarów w kieszeni, bo tyle kosztuje nowy Icon A5.

Icon A5 jest tzw. samolotem ultralekkim, czyli jego masa nie przekracza 495kg (dla hydroplanu) + dodatkowych 25kg na system ratowniczy.
Niestety w MsF z niego nie skorzystamy.

Zaś prędkość przeciągnięcia (najmniejsza możliwa prędkość do utrzymania się w powietrzu) nie przekracza 65km/h lub 35węzłów (symbol kn od słowa „knots”, oznacza milę morską (nm - nautical mile = 1852m)
na godzinę. W wielkim skrócie jest to maszyna o jedno oczko lepsza od zwykłej lotni.

Samolot jest powolny, jego prędkość przelotowa to ok. 100 węzłów. Prędkość maksymalna nieco ponad 150 węzłów. Ma małą moc - słabo się wznosi i tak naprawdę latanie nim jest dość nudnawe.

Ot taki malutki latawiec do polatania po okolicy.
Samolot Icon A5 umożliwia nam wykonywanie tylko jednej pracy.

Możemy zabrać jednego, głodnego pasażera na jedyne lotnisko, na którym serwują hamburgery… Dziwne na amerykańskiej wyspie, ale tak jest. Za pracę dostajemy stosunkowo mało doświadczenia i musimy bardzo uważać na zadowolenie pasażera. Jego dobry nastrój zajmuje poczesne miejsce w punktacji.
A nasz pasażer nie lubi zbyt niskich lotów, zbyt wysokich (powyżej 10 000 stóp), gwałtownych akrobacji i przekraczania dopuszczalnych prędkości.
Czyli jest to raczej nudny i spokojny lot.

Wyposażenie Icona A5 jest bardzo skromne jak na maszynę klasy ULM, przystało.
Do dyspozycji pilota mamy tylko szybkościomierz, wysokościomierz, kompas, wskaźniki pracy silnika, niedziałające na razie radio oraz jedyny przyrząd odpowiedzialny za bezpieczeństwo lotu, wskaźnik kąta natarcia skrzydła (AoA - Angle of Attack). Przyrząd pokazuje nam jaką siłę nośną uzyskujemy na skrzydle.
Zielony pasek - dobrze, biały - bardzo dobrze, duży nadmiar, żółty - ostrożnie, możemy spaść i czerwony - „wołaj mamusię”.

Wielką zaletą A5 jest to, że jest hydroplanem. Może wylądować wszędzie, gdzie znajdzie choć trochę wody.
Nawet na rzece lub strumyku. Dzięki temu jest to świetna maszyna do zwiedzania wybrzeży wysp. Zawsze będziemy mogli wylądować przy plaży i wysiąść, by zwiedzić ją na piechotę.

Dodatkowo maszyna posiada bardzo wydajny hamulec aerodynamiczny. Jest nim… osłona kokpitu, która po otwarciu w kilka sekund niemal zatrzymuje nas w powietrzu.
Pamiętajmy tylko by ją odpowiednio wcześnie zamknąć, bo inaczej spadniemy.
Przydatne gdy zbyt szybko podejdziemy do lądowania na niewielkim terenie czy krótkim lotnisku.



Na koniec kilka zdjęć





Początek strony
Powrót do strony głównej