WsteczG髍aNast阷ny
Menu



Misje w Microsoft Flight




Jeden ze sposob贸w zape艂nienia nam wolnego czasu. Zamiast lata膰 bez celu po Hawajach, mo偶emy wzi膮膰 udzia艂 w mniej lub bardziej ciekawej przygodzie. Obecnie misji jest dwana艣cie.
Wszystkie misje ulegaj膮 tylko zaliczeniu, lub nie. Dlatego po jednorazowym przej艣ciu jakiej艣 misji nie ma potrzeby do niej wraca膰, chyba 偶e chcemy. Misje maj膮 swoj膮 punktacj臋. Ponowne rozegranie misji daje nam dodatkowe punkty XP. Ale tylko t臋 r贸偶nic臋, jak膮 pobijemy poprzedni rekord. Po otrzymaniu maksymalnej punktacji za misj臋, nie dostaniemy ju偶 nic, poza satysfakcj膮. Zaliczenie niekt贸rych misji, odblokowuje schematy malowania dla samolot贸w. Niestety wszystkie takie misje nale偶膮 do pakietu p艂atnego. Misje s膮 dost臋pne przez menu "Activities" po prawej strony mamy. Znajdziemy tam tak偶e "Chalenges" (wyzwania) oraz "Aerocaches" (podniebne kryj贸wki - w moim nieudolnym t艂umaczeniu, nazywam je "艂apankami"). Oczywi艣cie najwi臋cej misji, wyzwa艅 i "艂apanek" znajdziemy w pe艂nym pakiecie scenerii. Darmowe pakiety nas tu niestety nie rozpieszczaj膮. Ale zacznijmy po kolei.

Misje w darmowym pakiecie:





"Tutorial - 1 Flight Essential" - samolot Icon A5.

Pierwsza misja w grze. Od niej zaczynamy zabaw臋 z gr膮. Uruchamia si臋 automatycznie po wybraniu za pierwszym razem "Play" w menu g艂贸wnym. Zaczyna si臋 kr贸tkim filmem promocyjnym, kt贸ry przechodzi p艂ynnie w misje. Zadanie jest proste. Najpierw zapoznamy si臋 ze sterowaniem samolotu w stopniu podstawowym - wznoszenie, opadanie, przechy艂y, zmiany pr臋dko艣ci. W miedzy czasie mamy zadanie przelecie膰 OBOK balon贸w oznaczonych znacznikami. Uwaga - na jednym z balon贸w jest b艂膮d, znacznik umieszczono dok艂adnie na nim. Mamy nadal przelecie膰 obok balonu. Na koniec czeka nas pierwsze l膮dowanie. Musimy si臋 ustawi膰 wzd艂u偶 pasa, wypu艣ci膰 podwozie, zredukowa膰 pr臋dko艣膰 i wyl膮dowa膰 dok艂adnie na 艣rodku oraz mo偶liwie delikatnie.





"Wedding Party" - samolot Icon A5.

Zaczynamy na lotnisku w Hilo, tym samym, na kt贸rym ko艅czyli艣my poprzedni膮 misj臋. Najpierw musimy pos艂ucha膰 wskaz贸wek co do zmian widoku. Rozgl膮damy si臋 myszk膮 + RMB lub prze艂膮cznikiem HAT na joysticku. Przyciskiem Backspace centrujemy widok. Na komend臋 "full throttle" dajemy pe艂ny gaz. Przy 55 w臋z艂ach, na komend臋 delikatnie zaci膮gamy dr膮偶ek (sterujemy w g贸r臋) i zaczynamy si臋 wznosi膰. Na nast臋pn膮 komend臋 chowamy ko艂a, za co dostajemy troch臋 punkt贸w. Nie skr臋camy, lecz wznosimy si臋 艂agodnie a偶 do osi膮gni臋cia 500 st贸p wysoko艣ci. Potem dostajemy polecenie skierowania si臋 na kurs 340 stopni w stron臋 pobliskiego jachtu, na kt贸rym odbywa si臋 wesele. Asystentka zasugeruje nam pomini臋cie lotu, przez przeskok do nast臋pnego punktu, klawiszem "N". Nie r贸bmy tego, lecz le膰my dalej. W czasie lotu, asystentka wspomni nam o gitarze Ukulele. Za wys艂uchanie jej dostaniemy nagrod臋 (wirtualn膮 niestety) Ukulele. Kolejne zadanie to przelot nad jachtem. Musimy przelecie膰 nad samym statkiem mo偶liwie nisko (tzw. "low pass" - niskie przej艣cie). Oczywi艣cie po to, 偶eby si臋 pochwali膰 przed go艣膰mi now膮 maszyn膮. Po przelocie, lecimy kawa艂ek na p贸艂noc do znacznika, tam zawracamy i podchodzimy do l膮dowania. Redukujemy pr臋dko艣膰 do 60 w臋z艂贸w (stopniowo) i przy tej pr臋dko艣ci sadzamy samolot na wodzie, blisko znacznika. Pozostaje nam obejrze膰 filmik i zainkasowa膰 na konto punkty zdobyte z puli 1600XP.





"Tutorial -2 Landing" - samolot Icon A5.

Trzecia misja do przej艣cia. Nauka l膮dowania samolotem Icon A5. Zaczynamy w powietrzu, jeste艣my ustawieni w osi pasa. Jedyne co mamy robi膰 to s艂ucha膰 wskaz贸wek co do kontroli mocy silnika i utrzymywania pr臋dko艣ci. W czasie lotu, poznamy te偶 zasady korzystania ze 艣wiate艂 podej艣cie, tzw. PAPI lights. Sa to cztery 艣wiat艂a obok pasa, kt贸re zmieniaj膮 kolor w zale偶no艣ci od k膮ta, pod jakim widzi je pilot. Prawid艂owe podej艣cie to takie, by po艂owa 艣wiate艂 by艂a bia艂a, a po艂owa czerwona. Im wi臋cej czerwonych, tym jeste艣my za nisko, im wi臋cej bia艂ych, tym wy偶ej ni偶 potrzeba. Otrzymujemy punkty za kontrol臋 pr臋dko艣ci przez unoszenie i opuszczanie dziobu maszyny, utrzymanie si臋 na 艣cie偶ce schodzenie (patrz na w/w 艣wiat艂a) oraz ostatnie punkty (a偶 300) za mi臋kkie l膮dowanie. Tu w razie potrzeby trzeba zwi臋kszy膰 czasem pr臋dko艣膰. By nie spa艣膰 na pas. 艁膮cznie do zdobycia 1750XP.





"Stearman Intro" - samolot Boeing PT-17 Stearman, wymaga konta w us艂udze Live!

Misja raczej banalna. Zapoznanie si臋 z nowym samolotem. Start nietypowy, zaczynamy poza samolotem. Musimy do niego doj艣膰 (klawisze WSAD) i wsi膮艣膰, klawisz "E". Nast臋pnie uruchomienie checklisty i post臋powanie wg niej. Spokojnie, wszystko zrobi asystentka. Musimy tylko uruchomi膰 checklist臋 klawisz "Q" i wybra膰 "normal procedure" - klawisz "1". Poza uruchomieniu samolotu, ko艂ujemy na pas. Staramy si臋 trzyma膰 偶贸艂tej, ci膮g艂ej linii namalowanej na pasie. Jedziemy wolno, w granicach 15-30 w臋z艂贸w. Przed zakr臋tami zwalniamy za pomoc膮 hamulc贸w. Sterujemy sterem kierunku. Przed wjazdem na pas, zatrzymamy si臋, a asystentka sprawdzi drug膮 checklist臋. Nast臋pnie start i wznoszenie na 500 st贸p. Przelecimy ko艂o statku na morzu. Ale tym razem b臋dziemy te偶 musieli go okr膮偶y膰. To nauka prezentacji obiekt贸w z powietrza. Podstawa w przysz艂ej pracy lot贸w widokowych. Potem asystenka poleci nam zapozna膰 si臋 z samolotem. Najlepiej lecie膰 kursem zachodnim, w stron臋 brzegu i wznie艣膰 si臋 do艣膰 wysoko. Mo偶emy przy okazji wykona膰 kilka akrobacji jak beczka czy p臋tla. Niedaleko brzegu, asystentka skieruje nas do w膮wozu pobliskiej rzeki. Wej艣cie do w膮wozu oznaczone znacznikiem zamyka niewielki most. Je偶eli kto艣 lubi mocne wra偶enia, mo偶e spr贸bowa膰 przelotu pod mostem. Nie ma jednak za to punkt贸w. Samym w膮wozem nie radz臋 lecie膰. Jest bardzo w膮ski, przecina go kilka most贸w, a brzegi s膮 dodatkowo poro艣ni臋te drzewami. Samolot jakim lecimy jest nieco za ma艂o zwrotny na te warunki. Zreszt膮 asystentka nam te偶 to odradzi. Wystarczy, 偶e b臋dziemy lecie膰 wzd艂u偶 w膮wozu nad nim. Dolecimy tak do pobliskiego "T臋czowego wodospadu". To ponownie czeka nas okr膮偶enie go dooko艂a. Po tym, zostaniemy skierowani na nowy znacznik, kt贸ry zaprowadzi nas na lotnisko. Po doleceniu, kolejna checklista i podej艣cie do l膮dowania. Ponownie instrukcje co do szybko艣ci, zwracamy uwag臋 na 艣wiat艂a PAPI i l膮dujemy jak najbardziej delikatnie. Na koniec, ko艂owanie do miejsca parkinowego, sk膮d zaczynali艣my misj臋. Tam, po zatrzymaniu maszyny ostatnia checklista i je偶eli wszystko dobrze zrobili艣my, 2250 punkt贸w do zgarni臋cia.

Misje w pakiecie scenerii Hawaii.





"RV-6 Checkout" - Samolot RV-6

Misja zapoznawcza z samolotem Vans RV-6A, dost臋pnym w pakiecie pe艂nej scenerii. Misja raczej typowa. Po poprzednich misjach zapoznawczych nie powinni艣cie mie膰 k艂opotu.





"Stearman Aerobatics" - samolot PT-17 Stearman.

Nauka akrobacji na samolocie PT-17 Stearman. Post臋puj wg wskaz贸wek, ka偶da akrobacja b臋dzie przedstawiona w postaci kr贸tkiej animacji w wyskakuj膮cym okienku. Za zaliczenie misji dostajemy nowe malowanie dla PT-17.





"Small Airstrip Photo Project" - samolot RV-6

Pewien fotograf szykuje ksi膮偶k臋 o ma艂ych lotniskach na wyspie Hawaii. W tym celu musi zrobi膰 zdj臋cia z powietrza kilku lotnisk. Zadanie bardzo proste. Dolecie膰 do lotniska, okr膮偶y膰 je na ma艂ej wysoko艣ci, utrzymuj膮c przechy艂 wi臋kszy ni偶 30 stopni, 偶eby fotograf mia艂 dobre uj臋cie. Na jednym z lotnisk fotograf poprosi i l膮dowanie, 偶eby zrobi膰 zdj臋cia z ziemi. Po chwili przerwy start i kontynuowanie misji. Po wszystkim, powr贸t na lotnisko z kt贸rego startowali艣my i zaparkowanie maszyny.





"Keyaker Search & Rescure" - Samolot Icon A5

Jeste艣my pracownikiem stra偶y wybrze偶a. Dostali艣my informacj臋 o zaginionym kajakarzu, kt贸ry nie wr贸ci艂 na noc z morskiej wycieczki. Czeka nas lot wzd艂u偶 wybrze偶a. W mi臋dzyczasie wie偶a lotniska poda nam troch臋 informacji o poszukiwanym. Lecimy do艣膰 daleko - kilkana艣cie mil, a偶 zobaczymy na pla偶y ognisko. Kajakarz 偶yje, ale zm臋czony nie mia艂 si艂y wr贸ci膰 i rozbi艂 ob贸z na pla偶y. Musimy wyl膮dowa膰 na wodzie i dop艂yn膮膰 do brzegu. Przed wjazdem na brzeg (powoli) musimy wypu艣ci膰 ko艂a. W艂膮czy si臋 kr贸tka animacja. W przypadku gdyby nie chcia艂a, zatrzymajmy samolot na pla偶y wysi膮d藕my (klawisz "E") i podejd藕my do kajakarza. Po obejrzeniu filmiku z kajakarzem, zawracamy na brzeg, wje偶d偶amy do wody, chowamy ko艂a i startujemy. Potem tylko powr贸t na lotnisko. Zanim polecimy jednak, pod skalnym 艂ukiem obok obozu kajakarza, znajdziemy "艂apank臋", kt贸r膮 mo偶emy wzi膮膰 piechot膮. Ale samolot te偶 da rad臋 przelecie膰 przez jaskini臋. Opcja dla lubi膮cych mocne wra偶enia. Wracamy na lotnisko i oddajemy zgub臋 w r臋ce zaniepokojonych znajomych. Za zaliczenie misji dostajemy malowanie samolotu stra偶y wybrze偶a dla Icon A5.





"Mobile Observatory" - Samolot RV-6

Tym razem naszej pomocy potrzebuje pani astronom z obserwatorium na szczycie Manua Kea. Dzi艣 w nocy nast膮pi wyj膮tkowe zjawisko astronomiczne. Niestety gruba warstwa chmur zakry艂a niebo ponad obserwatorium. Nasza klientka ma pro艣b臋, by zabra膰 j膮 ponad chmury, aby mog艂a przeprowadzi膰 obserwacje. Mamy 4 zadania. Zadanie pierwsze start (wraz z ko艂owaniem na pas), wnoszenie na wysoko艣膰 14000 st贸p (wysoko艣膰 obserwatorium) z pr臋dko艣ci膮 nie mniejsz膮 ni偶 75 w臋z艂贸w. Mo偶na u偶y膰 klap lub kr膮偶y膰 by nabra膰 wysoko艣ci. Zadanie drugie, przelecie膰 tu偶 obok obserwatorium. Pani astronom postanowi zrobi膰 dowcip koledze, kt贸ry zosta艂 w budynku i poprosi o przelot obok obserwatorium. Zadanie trzecie, wznie艣膰 si臋 ponad chmury, powy偶ej 15 000 st贸p. Chmury s膮 cienkie, wi臋c nie ma problemu. Kiedy wzlecimy, musimy przez jaki艣 czas utrzyma膰 wysoko艣膰, je偶eli spojrzymy w g贸r臋 nad sam膮 g艂ow膮 zobaczymy du偶膮 komet臋. Kiedy klientka zrobi zdj臋cia i zako艅czy prac臋, wracamy na lotnisko.





"Fly-In Events" - Samolot RV-6

Jeste艣my na zlocie mi艂o艣nik贸w samolotu RV-6. W ramach zabawy czekaj膮 nas mini zawody o czerwon膮 wst臋g臋 w kilku dyscyplinach. Za zaliczenie, malowanie samolotu RV-6





"Hawaii Photo Book" - Samolot RV-6

Misja podobna do "Small Airstrip Photo Project". Poprzedni fotograf poleci艂 nas koledze, szykuj膮cemu album o Hawajach. Tym razem czeka nas d艂ugi lot. Odwiedzimy kilka wysp. Start oczywi艣cie z Hawaii. Na wybranych wyspach fotograf poprosi nas o przelot nad kilkoma obiektami. Najwi臋cej z nich b臋dzie na wyspie Oahu, gdzie tak偶e zrobimy sobie przerw臋 na jednym z lotnisk. B臋dzie okazja zatankowania samolotu. Przelot wok贸艂 wybranych obiekt贸w podobny jak we wcze艣niejszej misji, Niska wysoko艣膰, du偶y k膮t pochylenia. Fotograf b臋dzie nam m贸wi艂, czego oczekuje. B臋dzie okazja z艂apania kilku "艂apanek" (aerochache). Wyst臋puj膮 w wi臋kszo艣ci wybranych obiekt贸w. Na koniec powr贸t do domu. Uwaga, lot jest bardzo d艂ugi. Zarezerwujmy sporo czasu. Na szcz臋艣cie, je偶eli co艣 p贸jdzie nie tak, mo偶na za艂adowa膰 checkpointy. Po zaliczeniu nowe malowanie dla RV-6





"Aerobatics Competitions" - Samolot RV-6

Kolejne zawody dla samolotu RV-6. W wybranej strefie przestrzeni (wielka 偶贸艂tawa kostka) musimy wykona膰 podane manewry. Za poprawno艣膰 ich wykonania dostajemy punkty. Zwyci臋zca zawod贸w otrzyma czerwon膮 wst臋g臋. Misja ko艅czy si臋 po wyleceniu ze strefy. Nowe malowania dla RV-6 i PT-17.

Challenges - Wyzwania.

S膮 to misje zr臋czno艣ciowe dla r贸偶nych samolot贸w. Mo偶emy je realizowa膰 za pomoc膮 wszystkich maszyn z naszego hangaru. Za ka偶de z zada艅 dostajemy punkty, kt贸rych ilo艣膰 przek艂ada si臋 na jedn膮 z trzech nagr贸d - br膮zow膮, srebrn膮 i z艂ot膮.





Wyzwania mo偶emy powiela膰 ile chcemy. W przeciwie艅stwie do misji, zawsze otrzymamy komplet zdobytych punkt贸w XP. Dziel膮 si臋 na 3 grupy, kt贸re w zasadzie maj膮 podobne zasady:





Landing Challenge - Dost臋pne dla samolot贸w Icon A5, PT-17, M-7 Orion, RV-6.

W tym jednym typie wyzwa艅 nie mo偶emy wybiera膰 samolotu. Zadania polegaj膮 na wyl膮dowaniu na podanym lotnisku wg poprawnego kierunku i zasad. Oceniane jest pr臋dko艣膰 post臋powa przy dotkni臋ciu pasa, pr臋dko艣膰 opadania w momencie dotkni臋cia, blisko艣膰 do osi pasa. Zmieniaj膮 si臋 warunki atmosferyczne, lotniska. Najciekawsze z tych wyzwa艅 to l膮dowanie RV-6 "na 艣lepo" wg wskaza艅 przyrz膮du ILS, oraz l膮dowanie M-7 na polu wielko艣ci znaczka pocztowego, na szczycie Manua Kea, tu偶 obok s艂ynnych Teleskop贸w Kecka. Pomo偶e nam w tym niezwykle silny wiatr, dzi臋ki kt贸remu nasze podej艣cie b臋dzie wygl膮da艂o prawie jak lot latawcem. Wiekszo艣膰 wyzwa艅 jest do艣膰 trudna i nie艂atwo zdoby膰 z艂oto. Wymaga to niemal idealnego l膮dowania. Zaliczenie wszystkich wyzwa艅 dla danej maszyny na minimum srebro lub minimum z艂oto, da nam nagrody.





Challenge Course - Wy艣cig po trasie.

Zadaniem jest przelot przez seri臋 bramek. Bramka aktywna jest zielona, nast臋pna - 偶贸艂ta. Liczy si臋 czas oraz wykonywanie akrobacji w trakcie przelotu. Przy czym m贸wimy tu o najtrudniejszych akrobacjach typu Ranwers czy przewr贸t na plecy. Podstawowe figury jak beczka czy p臋tla s膮 bardzo s艂abo punktowane.





Gold Rush - Wy艣cig po z艂oto.

Na wybranym terenie rozsiano seri臋 z艂otych znacznik贸w. W okre艣lonym czasie (odliczanie do ty艂u) musimy z艂apa膰 je wszystkie. Zadanie zwykle trudne wymagaj膮ce manewrowania na ma艂ej wysoko艣ci z du偶膮 pr臋dko艣ci膮. Wskazana precyzja. Kluczem, jest znalezienie optymalnego kursu, dzi臋ki kt贸remu najefektywniej zbierzemy wszystkie znaczniki. Wyzwanie bardzo wysoko punktowane.









Aerochache hunt - Polowanie na Podniebne Kryj贸wki.

Wiem, 偶e to niezr臋czne t艂umaczenie. Aerocache (b臋d臋 je nazywa艂 "艂apankami") s膮 ukrytymi znacznikami w r贸偶nych miejscach wysp. Ka偶d膮, mo偶emy z艂apa膰 tylko raz, za co dostajemy punkty XP. Prawd臋 m贸wi膮c - sporo punkt贸w. S膮 one wyceniane wg stopnia trudno艣ci ich odnalezienia i pochwycenia. Niekt贸re s膮 naprawd臋 trudne do z艂apania, bez rozbicia samolotu. "艂apanka" jest zaliczana dopiero po tym, jak otrzymamy potwierdzenie w wyskakuj膮cym okienku.





Cennik jest opisywany gwiazdkami. Ka偶da gwiazdka to a偶 1000XP. W pakiecie scenerii dostajemy a偶 50 "艂apanek" do odszukania. W wersji darmowej mamy tylko te, na wyspie Hawaii. Opr贸cz tego, codziennie autorzy zamieszczaj膮 "jednorazowe" aerocache, do z艂apania w ci膮gu doby w r贸偶nych miejscach archipelagu. S膮 one zaliczane dodatkowo. Za efektywne 艂apanie aerocache, dostajemy nagrody. Op艂aca si臋 zatem z艂apa膰 wszystkie jednego dnia. Mo偶emy je 艂apa膰 w czasie normalnego lotu lub misji, ale te偶 skorzysta膰 ze specjalnej misji - Aerocache Hunt.





Po wybraniu okre艣lonej "艂apajki" i jej uruchomieniu, zaczynamy startem z najbli偶szego jej lotniska. W rogu ekranu pojawia si臋 na wska藕nik odleg艂o艣ci do poszukiwanego celu. W czasie lotu od艣wie偶a si臋 powoli, ale mo偶na w艂膮czy膰 na chwil臋 map臋, a po wyj艣ciu z niej, wska藕nik si臋 zawsze zaktualizuje. Drug膮 metod膮 jest przeczytanie opisu "艂apajki" i za pomoc膮 podanych przez autor贸w hase艂, wyszukanie jej po艂o偶enia w realnym 艣wiecie za pomoc膮 przegl膮darek typu Google, czy Google Maps. W grze znajdziemy je w tych samych miejscach. Po doleceniu do "艂apajki" na ok. 1-0,5 mili, pojawi si臋 ona na mapie. Wystarczy przelecie膰 tu偶 obok niej.





Flight Tips - nie tyle misje, co rodzaj samouczka.

Dost臋pne w dolnym, lewym rogu mapy. Pod ikon膮 "V" (ptaszek). 13 zada艅 do wykonania typu "zalicz misj臋", "kliknij w ikon臋", "zagraj w sieci". Po zaliczeniu wszystkich 13 zada艅, dostajemy malowanie czarnego Icona A5.


Pocz膮tek strony
Powr贸t do strony g艂贸wnej